În ultimile zile, am avut un meniu cuminţel, zic cuminţel pentru că am avut nişte mici scăpări ca ursul la borcanul de miere. Am păpat de 2 ori cam un pumn de nuci cu 3 linguri de miere. Dar în rest, nu pot spune că am păcătuit ţinând cont că am avut o săptămână plină de răceală şi tuse.

Sunt înebunită după ciuperci, şi le-am gătit in 3 feluri numai în ultimile 3 zile.

Ciuperci la grătar (adică la grilul de la cuptor) le-am pus puţină sare, piper şi puţin usturoi granule. Rezultatul: simple şi bune cu mămăligă caldă.

IMG_1804

Pilaf de ciuperci din 100 g orez, o ceapă micuţa, 10 ciuperci. Ciupercile le-am tăiat mărunt. Le-am pus într-un tuci cu puţină sare, am adăugat ceapa tocată, după ce s-a evaporat toată zeama, am pus orezul şi de 4 ori cantitatea de apă cât orez am pus. Le-am fiert până s-a dus toată zeama iar la final am adăugat o linguriţă ulei de măsline

IMG_1866

Felul al treilea de ciuperci: ciulama de ciuperci. Am fiert ciupercile tăiate  în apă cu sare. După fierbere am adăugat făină. Am lăsat pe foc până s-a fiert bine crema rezultată. Am păpat cu mămăligă (normal,nu?)

Voi cum mai gătiţi ciupercuţele?

Comments

  1. Ciupercile sunt foarte bune, eu le manac numai sub forma de tocanita.Ciuperci(500 de gr),morcov,ceapa,sare,piper,cimbru,pasta de rosii,ulei(cam vreo 2 linguri).Ciupercile au destule calorii chiar nu e cazul sa le amesteci cu orez , nu mai vorbesc de faina!
    Mancarurile cu faina(ciulama,rantasuri) nu prea sunt ok.
    Usturoi granule?De ce?Ti-e frica sa n-aiba ceva natural la mijloc ???

    1. Nu ştiu dacă tu eşti conştientă, dar ciupercile au 22 calorii/100g, deci nu înţeleg de unde remarca ta că au suficiente calorii, iar dacă medicul nutriţionist în plin proces de slăbire, mi-a indicat ca masă ciulama fiartă de ciuperci, remarca ta nu prea îşi are locul. În plus, eu mă ghidez după ce vreau, am voie, îmi place să mănânc şi gătesc corect ce vreau.
      Eu tot am spus, nu ţin cură, nu ţin regim, am deja un stil de viaţă, iar asta implică să mănânc din tot ce vreau şi am voie. Fiecare îşi face meniul după bunul plac, după preferinţe sau după sănătate.

        1. Ba da, am pâine sau mămăligă în meniu zilnic după cum ştii. Mi-a dat tot felul de mâncărici, dar gătite corect, nu cu prăjeală saă lei excesiv.

    2. Iar granulele pe care le folosesc eu sunt făcute numai din usturoi uscat şi pisat, iar atunci când sunt în pană de usturoi le folosesc.

  2. Ti-am mai scris o data:3 linguri de miere intr-o singura zi e prea mult.Eu manac miere de cand ma stiu nu ma hazardez sa scriu ce nu cunosc.
    Mierea se ia doar dimineata ,cate o lingurita( maxim 2), mai ales daca ai avut probleme cu obezitatea.
    Mia poti lua o lingurita si mai tarziu in zi doar daca mori de foame,pofta de dulce.Si un pahar cu apa apoi.

    1. Eu nu consum miere decât în situaţii rare, deci 3 linguri la 5 luni, nu omoară pe nimeni. Plus că mierea mea este 100% naturală, fără înmulţire cu sirop de zahăr.

  3. Eu nu sunt de acord cu tine Liana mai ales çà mierea cu nuci e foarte buna …mai bine scapi in borcanul cu miere decat la o ciocolata intreaga .
    Si chiar si la comentariul cu mamaliga…cum adica trei felii de paine integrala sunt mai „usoare ” decat 200g de mamaliga?
    Iar in ceea ce priveste uleiul si eu pun o lingura de ulei de masline in supe /ciorbe mai ales çà nu avem alte grasimi acum in post si chiar e bu

  4. Lili ,cea mai importanta e moderatia.Cantitatea conteaza.
    Eu mananc ciocolata neagra 1-2 patratele intr-o zi,evident ca nu mananc ciocolata in fiecare zi.O ciocolata o termin intr-o saptamana sau mai mult.
    Doua lingurie de miere in fiecare dimineta.Si nu am avut niciodata probleme digestive ori de greutate excesiva.

    1. Că nu ai probleme cu greutatea acum sau nu ai avut niciodată, nu înseamnă neapărat că mănânci tu 100% corect, ci doar că eşti o femeie foarte norocoasă care nu are tendinţe de îngrăşare. Bravo ţie!

  5. Ba am tendinta de ingrasare, orice om ,dupa 30 de ani,are tendinta la ingrasare.
    Ideea e sa mananci cantitati rezonabile ,alimente de buna calitate si in proportii corecte.Sa ai si vitamine dar si proteine in meniu,sa nu faci excese si combinatii rele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.