De cinci ori mămică. Despre dietă, slăbit, sport. Stil de viață sănătos.

Idiotii

Poftiţi la flori cu nesimţire

flori

Sâmbăta viitoare vom avea onoarea să botezăm un băieţel minunat, copilul unor prieteni dragi.

Drept urmare, ca orice naşă care se respectă, după ce am cumpărat toate cele necesare unui botez, pentru biserică, am fost la florăria unde am făcut toate lumânările de la toate celelalte botezuri unde am fost naşi, florăria unde mă duc foarte des să  cumpăr flori pentru dăruit, sau să îi cumpăr mamei flori sau pur şi simplu îmi cumpăr mie flori.

Este o florărie, în piaţa din Vest, unde nu vând obişnuitele florărese. Florăria este puţin mai departe de restul găleţilor cu flori întinse pe tot trotuarul în piaţă.

Mi-a plăcut mereu să intru în florăriile unde nu te agasează nimeni cu replica: ”frumoasa mea, ce să îţi dau, ce floare vrei???” Pentru cei care locuiţi în Ploieşti,  zona vest probabil că ştiţi despre ce florărie vorbesc.

Sâmbătă dimineaţă, intrăm în florărie, zâmbesc, spun bună dimineaţa şi spun frumos că am venit să dăm comandă pentru o lumânare de botez. Doamnele se uită una la alta şi încep să râdă. Încep să mă simt ciudat. Mă întreabă când ne trebuie şi spun repede pe 9 martie. Iar acelaşi schimb de priviri şi zâmbete neînţelese. Deja încep să fiu vizibil iritată dar şi nervoasă, drept urmare spun: ”dacă se poate şi nu deranjăm”. Una dintre doamne îmi spune că se poate, numai că 9 vine după 8, şi 8 este 8 martie. Eu nu înţeleg, ce dacă? După 8 martie nu  se mai fac lumânări de botez? Întreb nedumerită dacă nu  o să mai aibă flori. Ele îmi spun râzând că o să aibă, dar muncesc foarte mult pentru 8 şi o să fie foarte obosite. Insist iar dacă se poate, dacă nu e mai bine să merg să dau comanda în altă parte, amintindu-le că mereu numai la ele am fost.  Una dintre florărese ne întreabă cand ne trebuie, spunem sâmbătă pe la ora 11, şi surpriză, iar o cascadă de râs care deja m-a enervat la culme.

În fine, stabilim din ce flori,  ce culori să aibă, ce formă, de care lumânare… toate detaliile unei lumânări frumoase. Îmi spune preţul, care era enorm de mare, dar nu m-a deranjat, doar nu încep să mă tocmesc la banii pentru lumânarea de botez, accept să dau avansul.

Dar sincer, aveam deja un mare gust amar dat de atitudinea pe care au avut-o nişte doamne pe care le respectam, le consideram profesioniste şi pricepute în meserie.

Am fost să facem alte cumpărături şi  gândul meu era doar că nu sunt împăcată cu felul în care am fost tratată, şi sincer aveam sentimentul că vineri seară mă sună să îmi spună că nu au cum să mi-o facă sau şi mai grav sâmbătă când mă duc să o iau nu este gata. Poate era doar un sentiment, dar eu ce gândesc în 95% din cazuri mi se întâmplă. Plus că nu mi-a convenit deloc cum m-au tratat, pe mine o clientă veche. Nu sunt Regina Angliei, dar merit respect şi merit un comportament decent. Râsul acesta repetat pe care ele îl tot schimbau una cu alta, m-a deranjat şi jignit enorm.

Şi cum numai Dumnezeu le aranjează pe toate, în drumurile noastre, ne-a ieşit în cale, o frumuseţe de lumânare,  pe care am cumpărat-o fără să stăm pe gânduri. Deşi,  nu era din flori naturale, cum eram noi obişnuiţi, aceasta ne-a plăcut atât de mult, încât am luat-o fără regrete. Din contra, m-am simţit foarte  bine, liniştită şi fericită că bebe mic va avea o lumânare îmbrăcată în energie pozitivă.

La întoarcerea acasă, am trecut pe la florărie, am anulat cu zâmbetul pe buze comanda, şi am cerut avansul înapoi. Spun l-am cerut deoarece doamnele foarte ocupate, au uitat că au primit un avans, nu foarte mare, dar erau banii mei pe care nu vroiam să îi las la ele.

Din cauza atitudinii ciudate, au pierdut un client fidel. Ştiu că nu o să rămână cu florile nevândute, ştiu  că nu falimentează din cauza mea, dar mie nu îmi face plăcere să intru într-un loc unde nu sunt respectată ca şi om.

Trebuie să avem cultura să nu ne lăsam calcaţi în picioare, să învăţăm să spunem ce ne deranjează, să nu acceptăm jumătăţi de măsură, să luptăm pentru omenie, pentru respect, pentru civilizaţie.

Numai de noi depinde.

S-ar putea să-ți placă și...

9 comentarii

  1. Intr-adevar,Ralu,mare dezamagire!sa fii tratat asa pe banii tai,client fidel si chiar daca intrai prima data in floraria respectiva nu trebuiau sa te trateze asa!ff bine ai facut ca ai anulat comanda!si daca iti faceau comanda respectiva cred ca tot cu gustul amar ramaneai..si se mai mira ca nu merge nimic in Ro,ca n-au clienti,ca trebuie sa inchida firme!RUSINE!!!

    1. Exact aşa cum ai spus, ruşine lor.

  2. Imi amintesc ca eu am dat o data comanda de un tort pt verisoara mea si am precizat,am subliniat,am repetat ca vreau neamarat sa scrie BINE AI VENIT ROCSANA! adica nu Roxana traditionat ci Rocsana cu CS!am fost asigurata ca a inteles ca va fi ok,etc.Dar nu stiu de ce am plecat cu senzatia ca tot gresit va scrie…si gresit a fost!cand am mers dupa tort si am vazut scrisul,mi s-au muiat efectiv picioarele!imi era rusine mie de rusinea lor!si le-am spus,si au zis ca n-a,s-a schimbat tura si alta pers a facut tortul si credeam ca au gresit cand au scris Rocsana!!!ce draci m-au apyucat,imi venea sa le dau cu tortul in cap!tort pe care,l-am platit efectiv cat costa initial,nici macar un amarat de leu nu mi-au facut reducere pt greseala lor!l-am luat strangand din dinti,am platit si le-am spus in fata ca eu la ei in cofetarie no sa mai calc niciodata!nu-mi place sa fac circ,ca la usa cortului,dar imi pare rau si azi ca l-am platit si ca nu am cerut sa vb cu sefa!!!macar o musctrare isi meritau incompetentele alea!am inghitit gogoasa si mi-am cerut tot eu scuze verisoarei-care sigur nu m-a crezut!

  3. Ralucuta, eu nici macar nu as fi lasat bani pentru avans. M-as fi dus la alta florarie.
    Urat gest din partea lor, si da, chiar nesimtire, lipsa de bun simt sa se poarte asa cu un vechi client!
    In strainatate vanzatorii nu stiu cum sa faca sa se poarte mai bine cu tine, sa iti ofere servicii bune, pentru a vinde ceva, iar la noi te trateaza „cu flit”.
    Eu am fost zilele trecute la un magazin cu haine pentru gravidute, am intrebat-o ceva pe doamna de acolo, dar pentru ca am indraznit sa o ridic de pe scaun, s-a uitat foarte urat la mine si m-a tratat cu indiferenta, asa ca i-am multumit si am iesit din magazin fara sa cumpar ceva.
    Nu stau de vorba cu astfel de persoane, chiar le-as zice si vreo doua vorbe, dar nu are rost sa ma stresez. Nu au cei 7 ani de acasa.

    1. Să ştii că dacă nu era florăria unde intru mereu, nu stăteam prea mult pe gânduri. Dar, cum spuneam Dumnezeu ne-a ajutat să mă hotărăsc şi să nu mai am nevoie de serviciile lor.

  4. Draga Ralucuta,
    Sa faci educatie la peste 40 de ani doamnelor … e mult prea traziu si e vorba aceea :” unde nu e nici D-zseu nu cere!”Eu am inceput sa devin imuna din pacate la astfel de reactii.Oricum te felicit pt reactia ta de revoca comanda :Felicitari!Ai luat pozitie si acest lucru conteaza!
    Eu am patit ceva ff placut sambata la piata tot la Ploiesti (pt ca si eu sunt din Ploiesti!!)am vrut sa cumpar pt inceput niste lamii si am intrebat daca se paote sa mi le aleg , stiti si voi de obicei vanzatorul de la taraba nu are reactii din cele mai placute.Am zambit frumos si am asteptat aprobarea!Vreau sa va spun ca omul mi-a spus ca am cel mai frumos zambet din lumea aceasta si m-a lasat sa aleg lamiile .Am cumparat pe urma si niste pere pe care mi le-a ales una si una citez: frumoase ca mine!”.Ce vrioam sa iti spun omul mi-a facut o zi superba chiar mai multe zile pt ca si astazi mi-a venit in cap si ma gandesc ce usor poti face pe cineva fericit sau nefericit doar cu un cuvant!
    Sunt convinsa ca nici nu eram cea mai frumoasa fiinta in acea dimineata dar sa fiti convinse ca m-am simtit superb!Femeile stiu de cE!
    Te pup si te imbratisez cu drag!PS M-am lungit o gramada!!!!!

    1. Dacă te-a lăsat să îţi alegi chiar aveai un zâmbet plăcut, că nu prea întâlneşti aşa fenomene în piaţă, de aceea prefer eu supermarketurile că pot să îmi aleg ce vreau.

  5. buna…am dat din greseala peste blogul tau..apropo de flori iti recomand o florarie in interiorul mall-lui vechi vizavi de supermarket..e doamna Ani, o scumpete de femeie cu peste 40 de ani de experienta.PRETURILE sunt bune si lucreaza f bine..

    1. Bună Teodora,
      bine ai venit la mine pe blog.
      Dacă o să mai am nevoie de lumânare de botez sau nuntă, o să o caut pe d-na Ani. Mulţumesc pentru pont.

Lasă un răspuns